Solucja
Witaj w solucji do gry "Dizzy Bad Day", czyli "Zły Dzień Dizziego". Gra ta jest aktualnie w wersji anglojęzycznej, ale mimo to używane są w niej słowa i zwroty ogólnie uważane za obraźliwe i wulgarne czyli po prostu Dizzy i jego rodzinka klnie jak szewc :-P. Ale co tam - teraz wszyscy używają takich słów, więc z pewnością się nie zgorszycie. Jeszcze tylko słowo wyjaśnienia dotyczące dialogów - otóż podczas dialogu, tekst wyświetlony czerwoną czcionką jest wypowiadany przez Dizziego a drugi kolor to osoba, z którą on rozmawia. Ah. Bym zapomniał - klawiszologia. No to KURSORAMI (lewo i prawo) się poruszasz w odpowiednich kierunkach, SPACJĄ skaczesz, ENTEREM rozpoczynasz rozmowę, bierzesz przedmioty i wchodzisz do domków, SHIFTem wyświetlasz następne części dialogów, a cyframi 1,2 lub 3 upuszczasz (używasz) przedmiotów znajdujących się w slocie 1,2 lub 3. Aby wziąć monetę, wystarczy, że ją dotkniesz. Staraj się zapamiętywać, gdzie w grze jest jakie miejsce, bo nie będę kilka razy mówił jak do niego dojść. W tej solucji dokładnie będę opisywał, co masz robić, będę streszczał niektóre ważne dialogi, napisy na tabliczkach... A co jeszcze - dowiesz się, gdy zaczniesz wreszcie czytać. No i wypadałoby już zaczynać, co nie?

No to zaczynamy - weź siano oraz deskę, znajdującą się po lewej części ekranu (uważaj na ogień). Upuść teraz deskę z lewej części ognia (nie stań zbyt blisko niego) i od razu ją weź - zapaliła się. Teraz upuść przy drzwiach siano, a potem palącą się deskę. Drzwi się zapalą, potem spłoną i droga będzie stała przed tobą otworem. Weź znajdującą się nad tabliczką monetę [1] i zejdź w dół, a potem weź monetę [2] znajdującą się nad sklepikiem pornograficznym XXX. Weź także znajdujące się za Denzilem Huge Fake Tits, czyli duże sztuczne piersi. Pogadaj także ze swoim braciszkiem - Denzilem. Dowiesz się, że potrzebuję on trochę kasy - 50 monet mu wystarczy. Niestety Ty tyle nie masz i pewnie nie będziesz miał, więc Denzil prosi Cię o pożyczkę od rycerza. No nic - zobaczymy, co się da zrobić. Wejdź teraz do sklepu XXX i weź znajdujące się pod pierwszym obrazem Fluffy Handcuffs, czyli kajdanki pluszaka. Wyjdź już ze sklepu gdyż nie ma tu nic ciekawego i udaj się jeden ekran na prawo. Weź A Giand Condom czyli dużego kondoma ;). Masz już pełny ekwipunek, ale nic nie szkodzi. Przeczytaj tabliczkę - dowiesz się, jakie rzeczy musisz W TYM MIEJSCU zostawić (w tym miejscu, czyli stojąc na tabliczce). Tak się dobrze składa, że masz jedną z tych rzeczy - Fluffy Handcuffs, więc ją pozostaw i sprawdź co się zmieniło na tabliczce. Weź także znajdującą się trochę na prawo deskę.

Idź teraz cały czas na lewo, dopóki nie znajdziesz się przed zepsutym mostem. Stań na dwóch palikach i upuść deskę, która naprawi most. Od teraz tutaj będziemy zostawiać rzeczy, które nie będą w danej chwili potrzebne. Weź także monetę [3] i idź jeden ekran na lewo. Teraz upuść kondom na tą szarą tablicę, znajdującą się po lewej stronie domku dziadka (tą z żółtą kartką). Napełniłeś teraz kondom helem. Zrobił Ci się fajny balonik. A ponieważ hel jest lżejszy od powietrza, to będziesz mógł latać. Jednak nie wszędzie. No nic - nie bierz tego kondoma na razie, ale wejdź do domku dziadka. A w domku znajdziesz dwie przydatne rzeczy znajdujące się w kominku: A Gas Mask oraz A False Moustache. Weź je oczywiście (pierwsza to maska gazowa a druga to sztuczne wąsy). Pogadaj też z dziadkiem jak chcesz - dowiesz się, że dziadek oczekuję od ciebie abyś obrabował bank i przyniósł mu z niego jakąś torebkę, której zawartości nie chce ci zdradzić. Zobaczymy, co się z tym da zrobić. Wyjdź z domku i idź na lewo. Pomiędzy drzewami zostaw maskę gazową, wejdź do domku Dozego i zabierz A Smelly Leather Thong (to mi wygląda na stringi). Teraz wyjdź z domku i jak chcesz, możesz pogadać z Dozym - możesz domagać się od niego zwrotu pewnego czasopisma, ale będzie on zbyt śpiący, żeby Cię posłuchać.

Wespnij się teraz po kładkach na górę (gdy znajdziesz się na środkowe kładce z żółtym diamentem, weź monetę [4]). Gdy się wespniesz na górę, znajdziesz się na ekranie z Daisy. Uważaj na latającą pszczołę, która odbiera energię - rozmawiaj więc z Daisy stojąc w miejscu gdzie Ci nic nie zagraża, bo podczas rozmowy nie możesz się ruszyć. Daj teraz Daisy wszystko, co masz w ekwipunku, a potem weź monetę [5] znajdującą się w prawej części tego ekranu. Gdy już spadniesz, idź ekran na lewo i weź żółty diament znajdujący się na środkowej kładce, a potem ponownie wespnij się na ekran z Daisy. Idź teraz na lewo. Weź zielony diament i idź kładką na lewo (nie skacz, po prostu idź). Spadniesz na chmurkę. Skacz po chmurkach na lewo, weź dynamit i monetę [6] znajdującą się na lewo od dynamitu. Idź na lewo (ale dolną ścieżką). Znajdziesz się w miejscu do teleportowania. Upuść zielony diament pod zieloną linią, a żółty diament pod żółtą. Wróć na prawo - jak się postarasz to uda Ci się wrócić po chmurkach przez rzeczkę inaczej stracisz nieco energii. Monetę nad rzeczką na razie zignoruj. Idź cały czas na prawo dopóki nie znajdziesz się na ekranie z mostem (zabierz leżącą po drodze maskę gazową). Wyładuj maskę gazową na moście.

Teraz wskocz na chmurkę na tym samym ekranie (możesz na nią wskoczyć tylko z lewej strony), a z niej skocz do góry i znajdziesz się na ekranie z pięcioma chmurkami. Z dwóch chmurek znajdujących się na dole wskocz na jedną, samotną chmurkę po lewej stronie ekranu, a z niej na dwie górne chmurki. Z tych górnych skocz na prawo i znajdziesz się na ekranie z dwiema chmurkami. Wskocz na tą po prawej zabierając po drodze monetę [7]. Weź także fioletowy diament. Zeskocz teraz na dół i idź na prawo - na miejsce startu (tam gdzie płonie ogień). Przyjrzyj się ścianom a zobaczysz "podejrzane" pęknięcia. Stań więc po prawej stronie ekranu i upuść dynamit - rozwaliłeś skałę, ale jeszcze tam nie idź. Wędruj teraz cały czas na lewo, gdy znajdziesz się na ekranie z rzeczką, to ją przeskocz i idź dalej w lewo aż znajdziesz się na ekranie z teleportem (tam gdzie zostawiałeś diamenty). Masz w ekwipunku fioletowy diament, więc upuść go pod fioletową linią, aby ten się do niej przyczepił tak jak poprzednie diamenty. Idź teraz ponownie na prawo i zabierz helowy kondom (zostawiłeś go przy domku dziadka). Idź teraz do ekranu, gdzie stoi Daisy oraz gdzie jest jej domek - chyba wiesz gdzie to jest - tam gdzie się wspinałeś po kładkach na ekranie z Dozym. No, więc gdy już tam jesteś, to musisz stanąć na prawym końcu kładki znajdującej się po prawej stronie ekranu i skoczyć w prawo. Ponieważ masz helowy kondom, skoczysz bardzo daleko i wylądujesz na ekranie z płytą i gwiazdką. Jak zauważyłeś już nie masz kondoma. Weź najpierw płytę, a potem monetę [8]. Spadniesz pewnie na ekran z mostem lub domkiem dziadka.

Idź cały czas na prawo, dopóki nie znajdziesz się na ekranie za Denzilem [chodzi mi o ekran gdzie zostawiłeś Fluffy Handcuffs, czyli te kajdanki pluszaka]. Gdy już tam jesteś, stań na tabliczce i upuść płytę - jak widzisz zostawiłeś już tu dwie potrzebne rzeczy - to coś, od pluszaka oraz płytę. Jeśli chcesz zobaczyć, co jeszcze musisz tu zostawić, odczytaj tabliczkę. Wróć w miejsce startu (jeden ekran w lewo, potem jeden w górę i jeden w prawo). Jak pamiętasz zrobiłeś tu dziurę dynamitem, możesz więc przejść. Idź więc w prawo, zabierz: Tokers Crapvaders Remake oraz parasolkę. Pogadaj także z Sonic'em. Dowiesz się że potrzebuje on butów. Ok. Idź teraz do miejsca gdzie zostawiałeś diamenty (cały czas w lewo), ale nie idź do miejsca z teleportem tylko tam gdzie jest czerwony diament i padający deszcz. (po drodze zabierz z mostu maskę gazową, ale zostaw na nim zieloną płytę, którą masz w ekwipunku). Ponieważ masz parasolkę, możesz wejść w ten tunel z deszczem. Weź czerwony diament i monetę [9]. Teraz zejdź do teleportów i zostaw pod czerwoną kreską czerwony diament.

Otworzy się portal - wejdź w niego (Enterem) i znajdziesz się na fajnej planszy. Weź z niej worek cementu, a rycerzowi oddaj maskę gazową. Da Ci on w zamian jakąś torbę. Wyjdź teraz z tej planszy (także teleportem). Idź jeden ekran w prawo, i na lewym brzegu rzeki (ten wystający) zostaw worek cementu. Od teraz woda stanie się cementem i możesz przez nią przechodzić bez staty energii i wziąć bezpiecznie monetę [10]. Idź teraz do Denzila (cały czas w prawo, obok sklepu XXX) i oddaj mu tą brązową torbę, co masz w ekwipunku - odda Ci w zamian nadmuchiwaną krowę, którą zostaw obok tabliczki jeden ekran w prawo. Wróć w miejsce stwardniałego cementu, wejdź ponownie w tunel z padającym deszczem, lecz teraz idź nim na lewo. Weź puste wiadro (dolną drogą dalej nie przejdziesz - stoi tam duży kamień). Lecz możesz iść górnym tunelem na lewo - i tak zrób. Znajdziesz tam dźwignię, którą weź. Wyjdź stąd teraz i stań przed tunelem z padającym deszczem. Pozostaw tam parasolkę, a sam udaj się do ekranu z Daisy. (jednak zanim tam wejdziesz, zostaw w pobliżu domku Dozego puste wiadro). Gdy już się znajdziesz przy Daisy, idź jeden ekran na lewo. Na lewo od prawego domku znajdziesz taką maszynę, która jednak jest niekompletna. Użyj na niej teraz dźwigni, którą masz w ekwipunku i na środku ekranu pojawi się kładka. Wejdź teraz po niej na platformę, na której stoi Mario, weź buty i wejdź do jego domku. Z domku weź "a crowbar"(łom) oraz a 12' dildo. Nie zapomnij także monet [11-13]. Wyjdź teraz z domku i weź monetę, która znajduję się trochę na lewo od niego [14] (ale nie spadaj z tej platformy). Idź jeden ekran na prawo (do Daisy) i daj jej a 12' dildo.

Zejdź teraz na dół i weź puste wiadro, które tu zostawiłeś, ale upuśc a crowbar. A teraz idź do ekranu z Sonic-em (na prawo). Daj mu buty, które masz w ekwipunku, weź embarrasing Mario photo-obrazek, który Ci dał oraz tą drugą rzecz darksides cloak of invisibility =(kurtkę-niewidkę). Napełnij także wiadro wodą (upuść je na niebieskiej kresce i weź z powrotem). Wróć teraz do Mario-a i daj mu fotkę. On da Ci w zamian wazelinę, którą oddaj Daisy. Potem jeszcze z nią pogadaj i weź płytkę DVD, którą zostawiła. Zejdź teraz do ekranu z Dozym, płytę zostaw a weź a crowbar. Idź teraz cały czas na lewo (do teleportu), wejdź do niego, oddaj tą "czerwoną sukienkę :-)" rycerzowi. On da Ci w zamian trochę prędkości. Super.

Wyjdź teraz z tego ekranu i zostaw tą prędkość przy domku Dozego (później się nią zajmiemy). Idź teraz na lewo do ekranu z padającym deszczem w tunelu (nie zapomnij wziąść parasolki zanim tam wejdziesz). Wejdź do tego tunelu ponownie, użyj a crowbar na kamieniu i weź ponownie a crowbar który wypadnie. Idź ekran w lewo i na ogniu użyj wiadra wody. Ugasiłeś ogień! Zejdź teraz na dół, otwórz klatkę przy pomocy a crowbar, weź worek i monetę [15]. OK. Opuść już to miejsce i zostaw parasolkę przed tunelem z padającym deszczem (więcej już tu niestety nie wrócimy). Idź teraz do Dozego i weź leżącą tu płytkę DVD oraz trochę prędkości. Prędkość daj Dozemu - on da Ci w zamian magazyn pornograficzny, który weź (leży na prawo od jego domku). Idź teraz na prawo i wejdź do domku dziadka. Daj mu worek, który masz w ekwipunku. On da Ci w zamian nadmuchiwaną panienkę. OK. Wyjdź z domku i idź cały czas na prawo (do miejsca za Denzilem - gdzie zostawiasz swoje rzeczy). Odłóż przy tabliczce całą zawartość swojego ekwipunku, czyli płytę DVD, nadmuchiwaną panienkę i magazyn pornograficzny. Masz już tu zostawiony cały komplecik. Przeczytaj po raz ostatni tą tabliczkę - ukończyłeś gierkę. I to by było na tyle, Dizzy-fanie ;-)

Kopiowanie za wyjątkiem tej strony na swój komputer zastrzeżone. Publikacja w Internecie bądź w jakiejkolwiek formie papierowej, lub innej zabroniona. Wszelkie prawa zastrzeżone.
(c) 2005, Krzysiobal dla Świata Dizzy
powrót
screeny z gry
solucja
download